A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna,tincidunt vitae molestie nec,molestie at mi. Nulla nulla lorem,suscipit in posuere in,interdum non magna.

29.4.2011

Πολιτική

Επάγγελμα:Ελληνας πολιτικός

Διαβάστε επίσης

» Ερωτήματα από ένα αιματηρό πραξικόπημα –θέατρο

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Η επικίνδυνη απομάκρυνση από την Ευρώπη

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Η πονηρή και η δημοκρατική νοοτροπία των Ελλήνων

Δημοσθένης Κυριαζής

» Η Δύση επανέρχεται στα καλά νέα…

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Ένας κότσυφας που τον λέγαν Σταύρο

Δημήτρης Καμάρας

Επάγγελμα:Ελληνας πολιτικός

Η απέχθεια του Ελληνα πολίτη για τους πολιτικούς αυξάνεται τελευταία κατακόρυφα,καθώς η κρίση που μας μαστίζει οξύνεται. Η αιτία της απέχθειας επικυρώνεται καθημερινά από λόγια και έργα πολιτικών,που δείχνουν ότι οι άνθρωποι αυτοί όχι απλώς δεν συμβάλλουν στη λύση των προβλημάτων μας,αλλά φέρονται σα να μην έχει καταλάβει καν ότι υπάρχουν. Οι νοήμονες πολίτες απορούν:είναι δυνατόν να μη συνειδητοποιούν οι πολιτικοί το τι συμβαίνει;Δεν βλέπουν τον γκρεμό που οδηγούμαστε;Υστερούν μήπως βιολογικά,είναι διανοητικά καθυστερημένοι;Ή μήπως βλέπουν,αλλά εθελοτυφλούν;

Βέβαια,η περιγραφή των χαρακτηριστικών του είδους “σύγχρονος Ελληνας πολιτικός”δεν εμπνέει αισιοδοξία. Είναι άνθρωπος μέσης (και κάτω) νοημοσύνης,αλλά κουτοπόνηρος,αμβλυμένης ηθικής αντίληψης,ημιμαθής (όταν δεν είναι εντελώς αμαθής),πολιτιστικά και πολιτισμικά υπανάπτυκτος. Αν έχει πτυχίο πανεπιστημίου,μάλλον το πήρε χαριστικά,ως στέλεχος φοιτητικής νεολαίας,ενώ αν δηλώνει κάποιο επάγγελμα,είτε δεν το άσκησε ποτέ,είτε -αν το άσκησε,λιγουλάκι- κινήθηκε στον πάτο του. (Αν,για παράδειγμα,δηλώνει οδοντίατρος,δεν θα του εμπιστευόμασταν σε καμία περίπτωση τα δόντια μας.) Τι τον οδήγησε λοιπόν στο αξίωμά του;Μήπως του χάρισε η Φύση αρχηγικό τάλαντο,πρωτογενή ηγετική ιδιοφυΐα;Μπα,ούτε αυτό. Είναι κοινός τόπος ότι οι περισσότεροι πολιτικοί θα τα θαλάσσωναν στο τιμόνι και μιας μικρής ιδιωτικής επιχείρησης,κι αν κάποιοι θεωρούνται “επιτυχημένοι”επί κεφαλής υπουργείων,αυτό οφείλεται μόνο στην ιδιότυπη πολιτική παραλλαγή του νόμου της άνωσης,που θέλει τα ελαφρότερα στοιχεία στην επιφάνεια,προτιμώντας τους φελλούς από τον χρυσό.

Είναι λοιπόν απορίας άξιον. Με τέτοια χάλια,πώς έχουν οι άνθρωποι αυτοί τη διαχείριση των κοινών μας;Δεν είναι παράλογο;Τρελό;Δυστυχώς όχι,είναι λογικότατο. Γιατί οι πολιτικοί μας έχουν μια σημαντική διαφορά απ’όλους εμάς,μιαν ικανότητα στην οποία μας βάζουν όλους κάτω –και δεν αστειεύομαι. Για να τη βρούμε,αρκεί να αναρωτηθούμε:ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των μελών του Κοινοβουλίου;(Αντε,για να σας βοηθήσω,εξαιρώ τους βουλευτές Επικρατείας.) Μα,φυσικά,ότι έχουν εκλεγεί. Να λοιπόν η λύση του προβλήματος,τόσο απλή:αυτό που διαφοροποιεί τους πολιτικούς από τους υπόλοιπους Ελληνες είναι ότι ξέρουν να εκλέγονται.

Α ναι! Γιατί στο ελληνικό Κοινοβούλιο δεν μπαίνεις στην τύχη. Πρέπει να κάνεις συγκεκριμένα πράγματα:πρώτο,ρουσφέτια,ατομικά και ομαδικά· δεύτερο,χάρες,σε ανθρώπους με γερό πορτοφόλι,που χρηματοδοτούν την προεκλογική σου εκστρατεία· και τρίτο να τάζεις λαγούς με πετραχήλια,εν πλήρει επιγνώσει ότι δεν θα μπορέσεις να τους προσφέρεις –και χωρίς κανέναν ηθικό ενδοιασμό για την ασυνέπεια. Είναι μια τέχνη να τα κάνεις όλα αυτά καλά. Αυτήν επαγγέλλονται οι πολιτικοί μας για να αποκτούν τα προς το ζην –ή και το ευ ζην,αναλόγως την ικανότητα. Οπως όλες οι τέχνες,βοηθιέται από την έμφυτη κλίση,συχνά γενετικά μεταβιβαζόμενη,και τελειοποιείται με μακρόχρονη μαθητεία.

Την τέχνη του εκλέγεσθαι την κατέχουν,λοιπόν,οι πολιτικοί μας άριστα. Το πρόβλημα είναι ότι είναι η μόνη τέχνη που κατέχουν. (Εξαιρέσεις υπάρχουν,αλλά είναι ελάχιστες.) Και έτσι σήμερα,στην κρίση,το μόνο που κάνουν οι καημένοι είναι να προσπαθούν κι αυτοί να επιβιώσουν,ασκώντας,αντανακλαστικά σχεδόν,την τέχνη τους:ρουσφέτια,χάρες,υποσχέσεις. Οπότε,τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος,των περισσότερων υπουργών και ενίοτε του πρωθυπουργού συμπεριλαμβανομένων (Ελληνες πολιτικοί είναι κι αυτοί),αντί να εφαρμόζουν τη στρατηγική εξυγίανσης οικονομίας και κράτους που οι ίδιοι έχουν εξαγγείλει,την αντιστρατεύονται παντί τρόπω,με λαϊκίστικες θέσεις και πράξεις. Και της αξιωματικής αντιπολίτευσης,αντί να υπερθεματίζουν στην ίδια στρατηγική,που εκφράζει λίγο –πολύ τις αξίες που έπρεπε από θέση να πρεσβεύουν,λαϊκίζουν κι αυτοί αισχρά,τάζοντας να τα “δώσουν όλα”,κι ας ξέρουν ότι δεν έχουν τίποτε. Κι όσο για τους “επαγγελματίες επαναστάτες”της Αριστεράς,αυτοί πασχίζουν να διακονήσουν όσο καλύτερα μπορούν τον παλαιολιθικό λαϊκισμό του κόμματος,ώστε να μείνουν στο μισθολόγιό του –αριστεροί γαρ,εξαρτούν την προσωπική ευδαιμονία από του ευρύτερου σχηματισμού.

Φυσικά,όπως ο έμπορος ναρκωτικών δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τον χρήστη,έτσι κι ο κακός πολιτικός δεν υπάρχει χωρίς τον κακό πολίτη. Αυτούς τους πολιτικούς τους φτιάξαμε εμείς. Είναι οι ιερείς της θρησκείας του χειρότερου εαυτού μας,του εαυτού που μας οδήγησε στην κρίση. Αυτό αρχίζουμε πια,οι περισσότεροι,να το καταλαβαίνουμε. Αλλά είναι αργά. Οι ιερείς καλόμαθαν,καλόκατσαν,κι αρνούνται να το κουνήσουν,υπερασπίζοντας,ο καθένας με τον τρόπο του,το κοινό τους συμφέρον:να μη χάσουν τη δουλίτσα τους,του επαγγελματία Ελληνα πολιτικού.

Πρέπει άρα να μας γίνει συνείδηση ότι το συμφέρον της χώρας και το συμφέρον της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτικών της είναι αυτή τη στιγμή σε διαμετρική αντίθεση. Η λύση όμως δεν είναι να τους πετάμε γιαούρτια. Είναι να πάψουμε να εκχωρούμε τις τύχες μας σε πρόσωπα φύσει ακατάλληλα να τις διαχειριστούν. Ή,με άλλα λόγια,να ωριμάσουμε.

Δημοσιεύθηκε στην “Καθημερινή”,την 3η Απρ. 2011

blog comments powered by Disqus

Γράφει ο Απόστολος Δοξιάδης

Απόστολος ΔοξιάδηςΟ Απόστολος Δοξιάδης σπούδασε μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια στη Νέα Υόρκη και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι. Γυρίζοντας στην Ελλάδα,σκηνοθέτησε για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Το βιβλίο του "Ο Θείος Πέτρος και η Εικασία του Γκόλντμπαχ" έχει εκδοθεί σε τριάντα γλώσσες,σε πολλές από τις οποίες έχει γίνει μπεστ-σέλερ. Τα τελευταία χρόνια,παράλληλα με τη δουλειά του στο Logicomix,ο Απόστολος Δοξιάδης γράφει και κάνει διαλέξεις για τη σχέση μεταξύ των μαθηματικών και της αφήγησης,καθώς και τη θεωρία της αφηγηματικής γνώσης.

»Θέματα

"αγανακτισμένοι" crisis Egypt Goldman Sachs greece politics PSI Syria αγορές ΑΕΠ Αθήνα αλλαγές αλλαγή ανάπτυξη Ανδρέας Παπανδρέου ανεργία αντιπολίτευση αξίες Απεργία Αραβικές Χώρες Αριστερά Βενιζέλος Βερολίνο βιομηχανία Βουλή Βρυξέλλες Γερμανία Γιώργος Παπανδρέου γραφειοκρατία γυναίκες ΔΗΜΑΡ Δημοκρατία δημόσιο Δημοσιογραφία Δημοσιογράφοι δημόσιος τομέας δημοσκοπήσεις δημοψήφισμα διαδίκτυο διακυβέρνηση διαρθρωτικές αλλαγές διατροφή διαφήμιση διαφθορά διεθνή διεθνής οικονομία ΔΝΤ δραχμή ΕΕ εκλογές Ελλάδα έλλειμμα Ελληνες ελληνική οικονομία εξουσία ΕΟΚ επενδύσεις Επικοινωνία επιχειρηματικότητα επιχειρήσεις εργασία ευρώ Ευρωζώνη Ευρωπαϊκή Ενωση Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Ευρώπη Εφημερίδες ηγεσία ΗΠΑ Ισπανία καθημερινότητα καπιταλισμός Καραμανλής κατανάλωση κεντροδεξιά Κίνα ΚΚΕ Κοινωνία κόμματα κομματισμός κουλτούρα κούρεμα κράτος κρίση κυβέρνηση λαϊκισμός Λιβύη λιτότητα Λουκάς Παπαδήμος μάνατζμεντ Μέρκελ Μέσα Ενημέρωσης μεταρρυθμίσεις ΜΜΕ Μνημόνιο μουσική ΝΔ Νέα Δημοκρατία νοοτροπία οικονομία οικονομική θεωρία οικονομική κρίση οικονομική πολιτική ΟΟΣΑ παγκοσμιοποίηση παιδεία Παπαδήμος Παπανδρέου παραγωγή ΠΑΣΟΚ ποιότητα ζωής πολίτες πολιτικά κόμματα πολιτική πολιτικοί πολιτικός λόγος πολιτισμός πρωθυπουργός πτώχευση Σαμαράς Σημίτης συναίνεση Συνδικαλισμός συνείδηση συνεργασία Σύνοδος Κορυφής Σύνταγμα Συρία ΣΥΡΙΖΑ τέχνη τεχνολογία τηλεόραση τράπεζες τρόικα Τσίπρας υγεία φιλελευθερισμός φτώχεια χρεοκοπία χρέος χρηματιστήρια ψηφιακή τεχνολογία