A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna,tincidunt vitae molestie nec,molestie at mi. Nulla nulla lorem,suscipit in posuere in,interdum non magna.

12.1.2011

Επικοινωνία

2011:Έτος-ανατροπή στη διαφήμιση

Διαβάστε επίσης

» Ερωτήματα από ένα αιματηρό πραξικόπημα –θέατρο

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Η επικίνδυνη απομάκρυνση από την Ευρώπη

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Η πονηρή και η δημοκρατική νοοτροπία των Ελλήνων

Δημοσθένης Κυριαζής

» Η Δύση επανέρχεται στα καλά νέα…

Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος

» Ένας κότσυφας που τον λέγαν Σταύρο

Δημήτρης Καμάρας

2011:Έτος-ανατροπή στη διαφήμιση

Ανέκαθεν η αποτελεσματική διαφημιστική καμπάνια και όχι μόνο η δημιουργική,ήταν το ζητούμενο από πλευράς διαφημιζομένων. Αυτό που επιθυμούσαν  ήταν να προσεγγισθεί το κοινό-στόχος και εν συνεχεία,να προχωρήσει –ιδανικά- στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Μελετώντας την εξέλιξη της διαφήμισης,διαπιστώνει κανείς ότι η δυνατότητα στόχευσης συγκεκριμένων κοινών ουσιαστικά έγινε πραγματικότητα τα τελευταία 70 χρόνια.

Φυσικά,τα αρχικά κοινά-στόχοι προσδιορίζονταν μόνο από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους,ενώ η δυνατότητα καταγραφής ψυχογραφικών χαρακτηριστικών πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου 40-50 χρόνια.

Είναι γεγονός ότι η δυνατότητα αυτή υπήρξε απόρροια της εξέλιξης τόσο της Έρευνας Αγοράς,όσο και της τεχνολογίας.

Σήμερα λοιπόν,στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε όσον αφορά την επιβίωση των παραδοσιακών ΜΜΕ,η δυνατότητα στόχευσης εξελίσσεται ραγδαία στα  Νέα Μέσα.

Το Internet αλλά και το κινητό τηλέφωνο προσφέρουν πλέον δυνατότητες προσέγγισης ακόμα και niche κοινών-στόχων,δηλαδή πολύ μικρών ομάδων καταναλωτών που μοιράζονται κάποιο κοινό χαρακτηριστικό σχετικό με την κατανάλωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Αλήθεια,τα παραδοσιακά Μέσα ωχριούν πλέον σε δυνατότητες στόχευσης αλλά και μέτρησης της αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας.

Είναι λογικό επακόλουθο ότι σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες,οι διαφημιζόμενοι θα επιλέξουν τα Μέσα στα οποία «κάθε ευρώ προβολής θα πιάσει τόπο»!

Όσον αφορά τη συνολική διαφημιστική δαπάνη,στις ΗΠΑ,επισήμως το Internet ξεπέρασε και τις εφημερίδες κατά 2%,ενώ στη Βρετανία,το Internet κατατάσσεται στην κορυφή των Μέσων.

Στη χώρα μας,εκτιμάται ότι παρά το γεγονός ότι ως ποσοστό επί της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης,το Internet δεν έχει παρουσιάσει ακόμα αλματώδη αύξηση,το 2011 αυτό θα ανατραπεί.

Στην ανατροπή αυτή,εκτός από τον περιορισμό της σπατάλης από πλευράς διαφημιζομένων,την επιλογή μετρήσιμων και αποδοτικών Μέσων,θα παίξει ρόλο και η ένταξη αρκετών αξιόλογων sites από ανεξάρτητα εταιρικά σχήματα. Πέραν των παραδοσιακών εκδοτών,οι οποίοι στρέφουν πλέον τους τίτλους τους στο Internet,υπάρχουν και θα υπάρξουν σημαντικές κινήσεις τόσο από το εσωτερικό,αλλά και από εταιρείες του εξωτερικού.

Ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των διαφημιζομένων και θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μετακίνηση κονδυλίων προς το Internet.

blog comments powered by Disqus

Γράφει ο Ρόμπερτ Πεφάνης

Ρόμπερτ ΠεφάνηςΟ Ρόμπερτ Πεφάνης είναι λέκτορας Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Διαθέτει μακρά εμπειρία στον χώρο της επικοινωνίας και διαφήμισης (ΔΟΛ,Adel Saatchi,Spot JWT).

»Θέματα

"αγανακτισμένοι" crisis Egypt Goldman Sachs greece politics PSI Syria αγορές ΑΕΠ Αθήνα αλλαγές αλλαγή ανάπτυξη Ανδρέας Παπανδρέου ανεργία αντιπολίτευση αξίες Απεργία Αραβικές Χώρες Αριστερά Βενιζέλος Βερολίνο βιομηχανία Βουλή Βρυξέλλες Γερμανία Γιώργος Παπανδρέου γραφειοκρατία γυναίκες ΔΗΜΑΡ Δημοκρατία δημόσιο Δημοσιογραφία Δημοσιογράφοι δημόσιος τομέας δημοσκοπήσεις δημοψήφισμα διαδίκτυο διακυβέρνηση διαρθρωτικές αλλαγές διατροφή διαφήμιση διαφθορά διεθνή διεθνής οικονομία ΔΝΤ δραχμή ΕΕ εκλογές Ελλάδα έλλειμμα Ελληνες ελληνική οικονομία εξουσία ΕΟΚ επενδύσεις Επικοινωνία επιχειρηματικότητα επιχειρήσεις εργασία ευρώ Ευρωζώνη Ευρωπαϊκή Ενωση Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Ευρώπη Εφημερίδες ηγεσία ΗΠΑ Ισπανία καθημερινότητα καπιταλισμός Καραμανλής κατανάλωση κεντροδεξιά Κίνα ΚΚΕ Κοινωνία κόμματα κομματισμός κουλτούρα κούρεμα κράτος κρίση κυβέρνηση λαϊκισμός Λιβύη λιτότητα Λουκάς Παπαδήμος μάνατζμεντ Μέρκελ Μέσα Ενημέρωσης μεταρρυθμίσεις ΜΜΕ Μνημόνιο μουσική ΝΔ Νέα Δημοκρατία νοοτροπία οικονομία οικονομική θεωρία οικονομική κρίση οικονομική πολιτική ΟΟΣΑ παγκοσμιοποίηση παιδεία Παπαδήμος Παπανδρέου παραγωγή ΠΑΣΟΚ ποιότητα ζωής πολίτες πολιτικά κόμματα πολιτική πολιτικοί πολιτικός λόγος πολιτισμός πρωθυπουργός πτώχευση Σαμαράς Σημίτης συναίνεση Συνδικαλισμός συνείδηση συνεργασία Σύνοδος Κορυφής Σύνταγμα Συρία ΣΥΡΙΖΑ τέχνη τεχνολογία τηλεόραση τράπεζες τρόικα Τσίπρας υγεία φιλελευθερισμός φτώχεια χρεοκοπία χρέος χρηματιστήρια ψηφιακή τεχνολογία